Wednesday, August 28, 2013

SAPE NAK MAKAN PIZZA?

Salam.

Ramadhan bulan mendidik insan.  Syawal bulan memupuk ukhuwah.
 Samada Ramadhan berjaya mendidik kita menjadi insan yang lebih baik atau tidak, lihat hasil yang dituai, busuk atau cantik.  Bak pokok yang ditanam, buah hasil yang dipetik itu manis ataupun masam.


Sahabat yang dikenali puluhan tahun lamanya. Masih ingat, masih saling kunjung mengunjungi, masih mesra, masih saling berhubung.  Semoga ikatan ini kekal hingga ke akhir hayat hendaknya.

Open house di sana sini
Ketupat rendang dah jadi ruji
Bila datang muak dihati
Pizza pun jadi



Selalu kita dengar, rezeki hampir dalam mulut pun, kalau bukan hak kita, maka ianya bukanlah rezeki kita.  

Sama macam Mushroom Tuna Pizza di atas, masih panas berasap, rupanya rezeki Cikgu Su yang datang beraya sebaik pizza keluar dari oven.  


Untuk dapatkan doh pizza nipis ni, tips nya saya dapat dari seorang sahabat (yang pakai baju merah hitam dalam gambar di atas.)  Senang je tipsnya.. kurangkan yeast.. 

 Pizza ke dua, yang ni ada rezeki my precious dan hubby walaupun banyak portionnya dihidang tetamu yang datang.  Alhamdulillah panjang rezekinya..

Malamnya, rezeki kami di sini..

 "Chef Gaz Gaz" memilih bahan... Sayur semua.. masa mengandungkan my precious, gynae nasihat kalau nak anak sukakan sayur, mula makan sayuran dan minuman air buah-buahan pada usia kandungan 6 bulan.  Alhamdulillah menjadi...

Seronok main masak-masak ye "Chef Gaz Gaz".. enjoy habis budak neh, makannya sikit, balik bau asap atas bawah..

Akhirkata, berilah kemaafan dengan berlapang dada, bersungguh-sungguh, penuh keikhlasan dengan harapan kita mendapat sesuatu dari Allah swt di destinasi yang kita semua tuju nanti.  Pintu untuk kita mendapat redha Allah di akhirat kelak.

Jumpa lagi semua.




No comments:

Post a Comment