Wednesday, November 6, 2013

WAKTU CUTI YANG SANGAT DIHARGAI

Salam

Buat pertama kalinya saya mengetuk keyboard dari dalam bilik, atas katil di waktu dini hari.  Semua orang sudah tidur.  Suasana sangat sepi dan dingin.

Cuti hari ni mungkin ramai yang memanafaatkan beriadah bersama keluarga.  Bagi saya, inilah masanya untuk melakukan perkara yang saya suka iaitu baking...

 Sempat menyempurnakan permintaan Kak Neni, Red Velvet sebiji bersaiz 8 inci

Selain kek ini, ada lagi satu kek yang saya buat.  Nak tahu kek apa, teruskan membaca sehingga ke akhir ye


 Selit RV Cupcake, suka-suka celebrate birthday playdate My Precious hari ni, Afzar.


Buka mata pagi-pagi, My Precious dah bertanya pasal playdate dia ni.. bila nak sampai.  Kebetulan semalam harijadi Afzar dan kebetulan juga ada empat biji cupcake lebihan kek red velvet Kak Neni.  Apasalahnya kan.. saja nak happy-happy, cucuk lilin dan nyanyi lagu Happy --=Birthday.. kemain happy budak ni.. Girl yang kat sebelah My Precious tu nama Nur Nilam Sari.  Istimewa namanya..

 Having fun together.. Nak main kat luar hujan.. Bila dah bersama tak ingat dunia diaorang ni.  Dioarang sibuk main, saya sibuk di dapur siapkan makan minum, snek bagai.. tapi diaorang ni tak ingat nak makan pun.  Main sampai ke malam.

Petang yang sangat sejuk, hujan mencurah-curah turunnya,  Waktu ni saya cuma berdoa supaya tak de guruh petir sabung menyabung.  Kek pisang saya baru je masuk oven.  Ngeri bila kalau ada kilat, guruh.

Dan malam diakhiri dengan kek ini, Kek Pisang Berkeju dengan Sos Butterscotch untuk budak-budak kat office. 

Tak tau apa silapnya, kek pisang ini kurang gebu.  Nantilah post mortem tengok apa silapnya.  Selalunya cantik je.. 

Okelah, untuk Resepinya saya sambung esoklah.. dah dekat pukul 1 pagi... mohon memejamkan mata, esok saya perlu bekerja.

Semoga kita diberi usia dan rezeki untuk menikmatI keindahan alam maya ini esok hari.

Selamat Malam Sahabat.

No comments:

Post a Comment