Thursday, June 28, 2012

JALAN-JALAN BLOG (SUATU MASA DULU)

Assalamualaikum.

Lunch hari ni saya tak makan, berjalan-jalan saja.  Blog walking dan tiba-tiba teringkat blog lama saya.  Saya bongkar blog yang saya buka pada tahun 2009.  Tahun pertama saya mencuba dunia deko dan kek.  Kelakar pun ada tengok kek-kek yang mula-mula saya buat.  Ramai kawan-kawan yang menyokong usaha saya masa itu terutama Nerry Nerry Strawberry. 

Gambar di bawah antara kek terawal.  Sekarang rasanya saya dah jauh tertinggal.  Baru enam bulan tidak mengikuti dunia dekorasi kek, dah macam-macam benda saya tak tahu. 



Kek pertama Muaz yang saya buat sendiri.  Edible image, coklat kek, frost dengan buttercream




Fresh Fruit Cream Cake saya belajar dari Chef Lai.  Antara yang mendapat tempat di hati customers



Orange Buttercake untuk Nerry Nerry Strawberry dengan steamed buttercream (masa tu tak ramai yang tahu nak buat steamed buttercream).  Belajar dengan Loveliana Cakes. Terimakasih Bu Liana.  Kamu memang bagus



Steamed buttercream lagi untuk Father's Day, tak ingat diorder oleh siapa.

Orange Buttercake dengan steamed buttercream lagi (masa tu tengah ramai yang suka) untuk Farewell pengaracara MHI, Nurafenda Ibrahim

Coklat Kek Untuk anak Kak Siti.  Natasha pun dah berusia 8 tahun sekarang ini.

Semua ni dah jadi kenangan saja.  Tak tahu bila saya boleh mula semula hobi saya menghias kek.  Ada masa nanti, nak selongkar memori kad kamera lama pulak.  Banyak gambar-gambar kek yang pernah saya buat di situ.

Jumpa lagi di lain entry.

No comments:

Post a Comment