Wednesday, November 7, 2012

SUATU HARI YANG SEJUK

Assalamualaikum.

Lembab je hari-hari cuti ni.  Sabtu dan Ahad.. Hujan! Hujan! Hujan!.  Kasut sekolah tak kering, baju basuhan lembab.  Matapun kuyu semacam je...

Alhamdulillah!

Saya suka.  Macam duduk kat negara bermusim pulak (macamlah pernah duduk kat luar negara kan).  Sejuk. Basah. Lagipun hujan tu kan rahmat. 
 
Kalaulah ada keizinan dan rezeki Allah swt......

Duduk di luar, kat beranda rumah, hirup sup tulang lembu qurban. Suam je masuk ke perut.  Sambil tu siap jugak chocolate chip cookies orang tempah untuk raya Deewali.  Marble Cheese Cake dua biji pun dah siap dibakar malam tadi.  Ada dalam petiais. Semua untuk cikgu-cikgu SKK.  Bekas sekolah saya juga tu.

Kek Dam berlapis jem blueberri, buat buah tangan bakal keluarga mertua anak buah sulong yang akan mendirikan masjid tak lama lagi. Hish! Berbelit-belit bahasa.  Mungkin tahun depan majlisnya, insyaAllah.  Semuanya siap.  Senang hati bila semua dah selesai. 

Oh ya.  Teringin nak buat Chocolate Cake Russian Black and White (Ada sesiapa ada resepi kek ni yang sebenar tak).  Resepi tak de, jengok sana jengok sini, jadi agak-agak je la membuatnya.  Semua dah siap ditulis.  Kek ni hajat untuk belated birthday husband.

Lepas tu....

dapat sms, husband saya tak balik minggu ni.  Demam.  So dia stay kat rumah di Kuala Lumpur.  Tak pelah, minggu depan je lah kita kerjakan kek ni.

Kemudian hingga ke malam...

Menunggu tuan punya kek ini datang....................... dan akhirnya......

Marble Cheesecake, base biskut rangup bersama oat

Kek ini dikendurikan oleh warga Malaysia Hari Ini pada hari Isnin.  Kalaulah kek ini didatangkan dengan segala topping coklat dan buah-buahan, dan didalamnya juga ada inti-intinya bagai..aduhai!... Takpelah rezeki budak-budak MHI rupanya..

Sekian.


 

No comments:

Post a Comment