Monday, October 22, 2012

MAIN MASAK-MASAK DI KOLEJ KOMUNITI SELAYANG



Catatan Sabtu, 20hb Oktober 2012

Assalamualaikum. 

Hari ni jadual saya dari jam 8:30 am hingga 5:00 pm ialah bermain masak-masak kat Kolej Komuniti Selayang.  Dah lama tu weh, tak main masak-masak ni.  Walau pun sebenarnya untuk saya seperti Back to basic, yang penting mencari ilmu.  Lain pengajar lain caranya.  Ye tak?


Kusyuk giler mendengar penerangan membuat cupcake butter
 
Team-mates bersiap siaga memulakan assignment 1

 
 
Hari tu kawan-kawan Media Prima diajar buat :-
 

Tu dia... sudah masak... Butter Cupcakes... kemain suka korang ek..
 

Kek paling popular abad ini... Red Velvet... abihlah bisnes den lepaih ni... kahakah...
 

Basic Cheese Cake... Sodap gak resepi ni..
 
Dan... yang paling saya tunggu ialah ini... NASIK ARAB.... nanti saya upload resepinya ya, lepas saya cuba sendiri menyambut Aidil Adha nanti..
 
 
Ayam diperap, dibakar dan digaul bersama nasi....
 
 
Puas hati deko cuppies sendiri..
 
 
Catat.. nanti balik rumah lupa pulak..
 
 
Hasil deko Cik Aminah Maryam dan Cik Mazwin... cantik...
 
Gambar-gambar sebelum mula..
 
 Akhir sessi... sume dah pakar nih...
 
Saya, team-mates dan tenaga pengajar Kek dan Pastri..
 
 
Balik semua orang berpuashati membawa kek hasil tangan masing-masing untuk hidangan suami dan anak-anak.  Cuba lagi kat rumah ye.
 



No comments:

Post a Comment