Monday, April 29, 2013

ENTRY MACAM-MACAM.. CACA MARBA DI SANA SINI...

Salam sahabat sekalian.

Dah hampir 11:16 malam, barulah dapat pegang keyboard.  Hari panas terik antara penyebab kepala saya sakit.  Allah memberi ujian kepada saya, in sya Allah antara sebab dosa diampunkan.  Wallahualam.

Sabtu, saya "berebut" waktu.  Masa sangat cepat detiknya.  Antara siapkan kek yang kakak saya nak bawak untuk merisik anak dara pujaan sibujang sulong dengan menghantar dan mengambil my precious dari kelas ngaji, tuition dan tae-kwon-do.  Mungkin saya yang tak pandai membahagi masa.  Mungkin juga saya yang tak cekap.  Apapun ini adalah antara sebab kenapa saya tidak lagi aktif mengambil tempahan kek.  

Dua biji kek dam dapat disiapkan dalam keadaan buat, tinggal, buat, tinggal..aaaaaaa...terkejar-kejar sahabat!  Ngaku, kek ni kurang kemas.

Oke lah, nak cerita sikit..sebenarnya nak gather-gather family members dan buat games tak payah nak buang-buang duit sewa tempat tepi laut ke apa ke.  

Kat laman rumah pun boleh!

 Nampak!.. Happening jugak!  Tu untung duduk kampong.  Duduk rumah teres, tak dapat de macam ni.. Syukur kampung pinggir KL.

 Precious Son... menang nih!

 Panas terik!

 Sempat jugak gambar dengan Jua aka Aishah Sofea, penulis novel popular Adam & Hawa tu.  Tak de ke novel nak hadiah kat kita? hehehe... Dulu tak tau Jua boleh menulis dengan bagus, yang kita tau dia cakap orang puteh berabuk.

 Campak kasi masuk itu relung

 Pak Gong, bekerja keras

Minah engine

 Ce teka berapa biji sume

Family Day keluarga abang ipar saya ni habis pukul 4.00 petang tapi selesai pukul 6:00 petang.  Biasalah borak sana borak sini kan..


Alang-alang mixer dah keluar, kita buat donat lah untuk minum petang.  Biasalah saya bangsa tak sabar nak makan kalau buat kuih-kuih cenggini, kasi bulat-bulat je cepat sikit.. hehe.. Yang ni untuk My Precious.

Masa buat donat ni, Family Day tak habih lagi.  My Precious asyik berlari balik dan berlari semula join telematch. 


 Yang lawo sikit ni untuk hubby


 Makan pastu hirup nescafe panas.. sedap!  Migraine so saya minum  air suam je.

 Malam kita makan kat sini je.  Tak larat dah, sakit makin mencucuk walaupun dah mandi, dah makan ubat.

 Precious Son dan hubby makan burger bakar dan chicken chop

Saya makan mushroom soup dan roti je.. tak lalu.. huk! huk!.. esok keje.. hwahwawawa..

Apapun, minggu depan kita akan menjalankan tanggungjawab kita pada negara.  Sebagai rakyat yang sangat tinggi semangat kebangsaan saya amat berharap sahabat semua membuat timbang tara yang serasional mungkin supaya negara kita ini tetap aman dan yang penting  keharmonian setiap bangsa terjaga.

Kalau dulu atok nenek kita mengalir darah dan air mata mempertahankan tanahair tercinta ini dari penjajah, janganlah kita yang hidup senang lenang sekarang ini, mempertaruhkan nasib negara kita.  Jangan sampai kita hidup menumpang di negara sendiri.

Masa depan negara dan bangsa di tangan sahabat semua.  Fikir sedalam-dalamnya.

Dah jam 12:15 am, jumpa lagi semua.  Jangan lupa memaafkan dan mendoakan setiap orang yang kita kenal.  Semoga dengan doa itu, menyebabkan ada rasa pertalian antara kita.  Wallahualam.










2 comments:

  1. tetiba berdegup2 telan air liur terpandangkan donut2 tu...sedapnya minum ngan teh O panas manis buah...ada sup cendawan lagi...

    kek tu, dah siap lom? nak tengok ar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala akak queenie... selesai je trus tuan punya angkut. Sekian sudah...

      Delete