Monday, February 29, 2016

PERWIRA GAGAH BERGAYA

Assalamualaikum wbt

Temasya sukan sekolah hari ni. Bukan sekolah boy, tapi sekolah rendah tempat saya menimba ilmu dari darjah satu sampai darjah enam. Sekolah tempat ibu saya, Hajah Cik Wok bersekolah. Sekolah yang umurnya hampir seratus tahun.

Apapun, saya teruja melihat kesungguhan guru-guru menjayakan temasya sukan. Guru memang sentiasa bersungguh dan kreatif.



Kumpulan ini saya rasa paling bersemangat. Sesuai dengan nama pasukannya PERWIRA. Memakai uniform celoreng siap dengan sepanduk memperlihatkan betapa gagahnya mereka ini.


Dilengkapi replika kereta perisai sebagai lambang keperkasaan, agaknya itulah tujuannya. Yang di sebelah kiri tu meriam agaknya. Bukan sikit kerja guru-guru team ini.


Sepanduknya pun berbentuk helikopter. Comel sungguh. Team rumah Hijau atau Perwira ni menang keseluruhan rasanya. Well done children. Semoga kamu excellent juga dalam pelajaran dan masa depan.


Well done juga pada semua guru-guru yang bertungkus lumus, bersengkang mata, berpenat dan berpanas bagi menjayakan event ini. Tak dapat bayangkan betapa penatnya kerjaya perguruan ini. Sentiasa ingin memberi yang terbaik. Apapun terimakasih menjadi matahari kata Dato Mohd Fadzilah Kamsah, menyinari kehidupan setiap makhluk di bumi ini.

Balik dari sukan, baru teringat hari ni tarikh dan titik mulanya saya dan suami melayari bahtera rumahtangga. Sudah 18 tahun rupanya. 

Masak special sikit dengan bahan-bahan yang banyak takde, nasi tomato dan ayam masak merah. Berselera boy makan. 

Terimakasih kepada yang memberi ucap selamat tak kira di FB atau WA. Terimakasih atas doa.

Sampai di sini dulu. Jumpa lagi in sha Allah.
Wassalam.

2 comments:

  1. Semoga rumahtangga yang dibina berpanjangan bahagia hingga ke syurga abadi.

    Segala asam garam dalam rumahtangga adalah perencah yang menyempurnakan rasa kehidupan... :)

    ReplyDelete