Monday, October 31, 2011

RED VELVET KRIM CIS DAN BABY OKTOBER

Cuaca pagi Sabtu ni sememangnya mendung.  Kalau dapat sambung tidur sesudah Subuh pasti 'heaven'.  Usai menghantar Muaz ke Sekolah Mengaji AlQuran dengan Ustazah Ida, saya terus ke Bukit Rahman Putra untuk mendapatkan 'supply' mini bakery saya.  Boleh ke guna perkataan "mini bakery" ni.. rasa macam tak sesuai.  Aduh! Krim cis naik harga lagi.  Kalau dulu harga untuk 2kg Philadelphia Cream Cheese RM44.00 sekarang harganya mencecah RM55.00.  Mungkin saya perlu mencongak kembali senarai harga kek yang memerlukan bahan ini. 

Sekembali berbelanja, saya terus mengerjakan kek-kek simple untuk dihantar pada hari ini.  Cuma sebiji kek coklat lembab dan red-velvet untuk makan-makan birthday October babies nanti.  Oktober menyaksikan 3 kelahiran anak dan cucu dalam keluarga Khalijah (Wan).  Kepada Iwan (anak buah), Elyn (harilahirnya disambut 28hb), Eda (sister) dan Halim (suami), saya doakan semoga dipanjangkan umur, diberkati hidup, dimurahkan rezeki dan yang utama dengan bertambahnya umur, bertambah ilmu agar hidup mendapat keberkatan Ilahi.  Amin.

 Kek Red-Velvet dan Krim Cis
 Kek Coklat Mint
Selamat Hari Lahir .... Iwan (anak buah) dan Eda (sister).. Elyn (anak buah) tak dapat balik dan Halim (suami) tak mo bergambar

No comments:

Post a Comment