Friday, May 18, 2012

BILA DENGAR LAGU NI.....




Assalamualaikum.. dan salam Jumaat.

Rasa macam tak sesuai nak pos entri ni pada hari Jumaat yang mulia ini. 

Tapi rasa tak sabar pulak nak tunggu esok.  So saya terus menulis...

Dengar lagu ni kat Sinar FM pagi tadi, terus kenangan-kenangan yang lama-lama masuk dalam kepala.  Rasanya Pak Ngah @ Komensen (http://al-lavendari.blogspot.com/) mesti banyak sangat memori lama dengan Mak Ngah.  Ni zaman-zaman dia bercinta ni.. Nak tuju lagu ni untuk Pak Ngah lah.

Rasanya lagu ni tahun 1978, adaptasi lagu jepun I LOVE nyanyian June and Nene.  Hingus masih meleleh lagi masa Julie Remie popular. Terfikir kat mana Julie Remie sekarang?  Bagaimana dia waktu ini?

Pernah seorang sahabat mencari penyanyi ini untuk dimuatkan dalam program beliau, tetapi hampa.  Agak-agaknya dah migrate ke luar negara kot. 

Lagu-lagu nyanyian Julie Remie best, antaranya Berikan Ku Sinar Harapan, Wajahmu di Hatiku dan banyak lagi lah.  Suaranya manja memang sedap didengar.  Pendekata saya memang minat sangat dengan dia ni.

Walaupun lagu ini popular masa saya masih terlalu kecil, lagu ni seolah-olah mengimbas memori zaman saya bercinta pulak.  Kadang-kadang flashback seronok juga kan.

Terkenang... terkenang jugak.. tapi jangan terus hidup di zaman lampau... teruskan kehidupan sekarang dan usaha menjadi lebih jaya.

Wassalam.

Nota :- lagu ni untuk suami saya (jiwang! jiwang! jiwang!)





Beriku Sinar Harapan - Julie Remie

Hati ku kini diusik rasa
Semenjak kita bertemu mesra
Bibirmu mengukir
Senyuman yang menawan

Jangan kau jauhkan dirimu
Hidup ku terasa sunyi sepi
Secebis kasihmu
Yang kini ku nantikan

Andai takdir kita
Kan berpisah kiranya
Tiada ku relakan
Diriku kan jadi merana

Berikanlah ku sinar harapan
Ukirkanlah sekuntum senyuman
Semoga lenyaplah
Resah di dalam dada

nak dengar lagu ni di sini :-  http://youtu.be/hxEZ8uedIbk

2 comments:

  1. Julie Remie TERCINTA, khabarnya menjadi guru di Temasik!

    ReplyDelete
  2. terima kasih dan maaf berlori .. sudah bertahun entri ini mendedikasikan lagu ini kpd pak ngah, baru hari ini berjumpa.

    ReplyDelete