Friday, August 24, 2012

SELAMAT HARI LAHIR PUAN ZALIFAH....

Hari ni, Jumaat penghulu hari.  Hari ni juga saya nak pulun beberapa entry.  Tulis sekali gus sebab lepas ni tak tau bila lagi saya boleh buka blog dan update.  Sibuk ngalah Perdana Menteri ek!  Hehe..

Syawal ke dua tu hari, rumah dibuka untuk saudara mara sebelah mak yang ramai umatnya.... Ya Rabbi.  Alhamdulillah saya sangat suka berkumpul dengan sanak saudara sebelah mak yang sangat kaya dengan gurau senda.  Kami juga ambil kesempatan untuk 'celebrate' birthday Hajah CIk Wok @ Puan Zalifah, ibu kami yang ke 75 tahun. 

Memenuhi permintaan mak, saya tak dapat tidak menyiapkan tiga jenis kek, kek karot bersaiz 13" (khas untuk golongan pertengahan umur), kek red velvet dengan inti cream cheese bersaiz 11" (untuk golongan muda) dan kek pandan bersaiz 9" (untuk golongan emas).  Alhamdulillah, Hajah Cik Wok sangat-sangat happy.  Semoga panjang umur mak dan harap jangan bertambah laser dah laaa.. heheh..

Kek Pandan yang kaya rasa pandannya (resepi pernah diupload sebelum ini). Tier atas.
 
Red V cream cheese,  Ribbon Rose tak berapa nak menjadi... boleyla ye Mak... hehe..
 
 
Carrot Cake size 13", dah tak sempat nak rose rose... dah ramai yang sampai dan dah lapar.  Apa yang ado je laa.. haha..Tiang pun pakai 7" punya letak terlalu tengah pulak tu.. resultnya, kek di tier 2 tidak stabil. 
 
 
Saya menyiapkan kek tiga tingkat ini tidak sampai 3 jam, express giler.  Mula hajat di hati nak susun stack cake dan deko bunga matahari ada air terjun.  Kelam kabut sana kelam kabut sini, hapahpun tak jadi.  Deko ribbon rose dan rose bud je la.  Tiang kek tu pun tak sama tinggi, di tier 2 pakai 5" dan di tier bawah guna 7".  Apa-apapun majlis dah selamat diadakan.  Alhamdulillah.
 

Gambar-gambar dulu sebelum potong.  Adik-beradik mak yang sangat-sangat havoc  bila jumpa
 


Dimulakan dengan bacaan doa supaya majlis diberkati dan mak panjang umur hendaknya.. amin,,
 

 Famili yang ahli-ahli mudanya lawa-lawa dan handsome-handsome belaka... tu sume kosong lagi tu..
 

Potong cepat mak.. sebelum kek tu roboh... Alhamdulillah tak roboh pun...
 
Terimakasih kepada yang datang, dan membuatkan mak saya gembira.  Tahun depan datang lagi ye.
 
 

 
 


No comments:

Post a Comment