Friday, November 16, 2012

SI IDAMAN KALBU, SI HITAM LEMBAB (RESEPI)

Salam Maal Hijrah

Nak bagitau, hari Rabu kelmarin saya dah dapat ini....

 
Ni gambar internet, saya punya belum keluar kotak.  Sayang nak pakai...
 
 
Cantik betul idaman kalbu ni. Kotak dia je pun dah cantik..hehe.. Inikan isi dalamnya kan..
 
Dah tercapai, sangat-sangat happy dan syukur ke hadrat Ilahi.  So, tahun baru saya sambut dengan kehadiran kitchen helper yang baru ni lah. 
 
Semalam cuti Maal Hijrah.  Seronok betul cuti-cuti ni tambah cuaca ala-ala Eropah.. hehe.. Syukur masih dipanjangkan usia untuk bersama-sama di tahun hijrah 1434 ini.  Syukur juga dikurnia rezeki melimpah-ruah.  Alhamdulillah
 
Sejak buah-buah rambutan yang meluyut buahnya di belakang rumah, ramai pula orang datang bertanya nak jual tak buah-buah tu. 
 
Alahai!  Maaflah, mak memang suka buat main buah-buah tu.  Maksudnya dia nak tengok semuanya masak, kuning, merah.  Bila dah masak betul baru kami boleh petik buahnya.  Kali ni buahnya tidak begitu besar seperti tahun-tahun sebelumnya.  Mungkin sebab masa baru nak berputik, asyik disiram hujan.  Buahnya agak kecil berbanding sebelum.  Kepada peraih buah, nanti datang lagi ye. Datang lepas buah-buah ni semua meranum.  Kami pun tak termakan.  Banyak. 
 
Ramai juga yang bertandang ke rumah cuti ni.  Selain keluarga yang saban minggu ke sini, rumah dikunjungi bakal cucu menantu mak.  Kecil molek cantik orangnya.  Kebetulan petang di rumah Along masak pengat pisang, dan saya buat kek coklat, maka itulah yang kami jamu.  Kek tu baru je masak tengahari tadi, masih suam kuku saya dah siram coklat toppingnya.  Saja nak habiskan stok untuk ganti dengan stok baru.
 
Resepi pernah saya upload sebelum ini. http://dlittleoven.blogspot.com/search/label/Resepi
 
Chocolate Moist Cake

Dap! dap!
 
nota :  Kepada yang nak buat sendiri, silakan, kepada yang nak order, kek ini didatangkan bersama aksesorinya (buah-buahan segar) atau kosong saja pun boleh.  
 

4 comments:

  1. assalamuakum mama muaz;
    saya dh jatuh cinta dgn kek hitam ni..
    saya try carik resepi nya kat link yg mama muaz bg tu tp x jumpa resepi kek ni
    yg ada resepi roti wholemill dgn donut je
    camne nk dpt kn resepi ni ye?
    dh terliur2 dh ni..hi2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Further down tu resepi nya. Cuba klik sini
      http://dlittleoven.blogspot.com/2012/09/moist-chocolate-cake-resepi.html. Selamat cuba ye. Memang sedap.

      Delete