Friday, November 4, 2011

LABAIKALLAHUMALABAIK...

Salam Jumaat...

Sudah lama saya mendengar tv bukan menonton tv.  Bekerja di stesen tv tetapi tidak menonton tv, pelikkan.  Tapi memang begitulah saya.  Tika berada di dapur melakukan aktiviti malam dan tv di ruang makan memang sengaja dibuka.  Malam tadi rancangan Ustazah Pilihan, entah mengapa rancangan ini gagal menarik perhatian saya.  Sesekali saya menjeling juga ke kaca tv bila rancangan Dari Tanah Suci Mekah (kalau saya tak silap) ke udara.  Menariknya malam tadi, bekas rakan sepejabat Haji Nazri Kahar yang berada di Kota Suci Mekah menemuramah host MHI juga DJ radio Sinar, Habsah Omar atau lebih mesra dengan Abby Fana.  Berlainan Abby dengan jubah hitam namun senda guraunya tetap sama.  Dua hari lagi, rombongan haji akan berangkat ke Muzdalifah seterusnya menyempurnakan ibadah Haji ini. Kepada Abby dan Haji Nazri semoga mendapat Haji Mabrur dan kepada semua pengunjung blog DLO yang sudah menjalani ibadah Haji, saya ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Qurban.

Dalam leka mendengar rancangan ini, saya menyiapkan beberapa tempahan kek butter pelangi dan kek cawan oren bercoklat cip untuk hidangan Aidil Adha agaknya.  Kepada yang ingin resepi kek cawan oren bercoklat chip, klik sini


No comments:

Post a Comment