Monday, November 14, 2011

RED VELVET - FIZA, LEGAL

CATATAN AHAD, 13 NOVEMBER 2011

Kek yang merah ini masih berada di tangga teratas carta tempahan.  Apalah istimewanya ya? Penggemar kek boleh beri saya jawapan tak?

Untuk kek baldu merah kali ini, tak tahu kenapa, warna merahnya kurang menjadi.  Kek ini sepatutnya merah darah atau merah menyala tapi kali ini dia menjadi merah hati walaupun food coloring saya guna, masih yang sama, bright red color Tan See Fong.  Takut juga kalau Fyza tak berkenan

Lepas mengadun krim keju, swirl saya pula tak menjadi.  Berkali-kali dilakukan pada kek cawan yang sama.  Kenapa ya?  Cuma Allah yang mengetahui.  Hasilnya swirl saya kurang kemas.  Takut Fyza tak berkenan.. Sesudah itu saya taburkan serbuk koko, dan tercari-cari apa yang patut saya letak di atas krim keju ini.  Saya segera menerap bunga-bunga kecil dari fondant dan terus meletakkan atas kek.  
Bunga-bunga kecil fondant diletak di tengah kek.

TERLUPA! Fondant cair atas krim keju.  Esok paginya saya lihat bunga-bunga kecil telah bersatu dengan krim keju.  Ala... macamana ni.. Akhirnya saya mengambil keputusan menaburkan cebisan-cebisan kek di tengahnya menutup kecacatan. 

 Fiza.. harap awak suka.... Terimakasih.


No comments:

Post a Comment