Monday, November 21, 2011

SITI ZABEDAH TERIMA MENANTU

Catatan Ahad, 20hb November 2011

Saya dan Siti Zabedah bersahabat lama.  Tika di sekolah rendah, Siti Zabedah atau Bed aktif bersukan, orangnya cantik dengan kulit yang putih mulus.  Kala saya bedebar sibujang saya akan melangkah ke tahun 1, tahun depan, Siti Zabedah berdebar hendak menerima menantu.  Betapa masa banyak meninggalkan saya tanpa sedar, rugi rasanya.  Tatkala ramai teman persekolahan mengatur perincian majlis perkahwinan anak mereka, saya pula baru mula mengatur perincian kehidupan persekolahan anak.  

Siti Zabedah awal-awal lagi memilih saya untuk mereka kek istimewa perkahwinan anaknya, tarikh yang sama sibujang saya menerima 'scroll' graduasi menandakan berakhirnya zaman pra-sekolahnya.  Beberapa masalah timbul terutama penghantaran ke rumah Bed, terpaksalah saya tolak permintaan istimewa ini.  Permintaan ini betul-betul istimewa kerana Bed adalah teman sekolah saya yang pertama menempah kek istimewa perkahwinan untuk anaknya yang pasti seperti anak saya sendiri.  Maaf ye Bed.  

Semakin hampir tarikh graduation Muaz, pihak sekolah memaklumkan masa persembahan dianjak ke petang.  Aduhai, kalau lah saya tahu awal perkara ini, pasti permintaan Bed saya tidak hampakan.  Saya akhirnya menghadiahkan Bed, sebiji kek oren berhiaskan kuntuman rose kecil.  Terima ya Bed, hadiah yang tak sepertinya ini.  


















Kek : Orange Sponge Cake
Frosting : Buttercream
Decoration : Small Roses

No comments:

Post a Comment