Monday, November 21, 2011

TIDAK TERHENTI DI SINI

Catatan Ahad, 20hb November 2011

Selesai menghadiri majlis persandingan di Kota Damansara, saya bergegas pulang ke Sungai Buloh menghantar anak bujang saya ke Smart Reader Kids bersiap untuk konsert graduasi.  Saya kemudiannya ke Kelana Jaya MAS Academy Centre menunggu rombongan anak-anak ini.

Pertama kali melihat anak-anak ini memakai robe dan topi graduasi, hati saya sayu.  Ini adalah generasi akan datang.  Jatuh bangkit bangsa dan negara di tangan mereka.  Kesemua barisan anak-anak berumur 6 tahun comel dengan wajah polos tidak mengerti apa-apa berdiri di atas pentas bakal menjejakkan kaki ke tahun 1.  Sedih juga rasanya melihat mereka ini berpisah dan memulakan sessi persekolah sebenar tahun depan. 

Aishah Eleiney, Agnes dan Muaz


Dalam hati saya berdoa agar dalam masa 15 ke 20 tahun lagi, apabila anak-anak ini membesar, mereka menjadi insan yang berguna, bertaqwa dan mencintai negara ini sepenuhnya, hormat menghormati walau berlainan ugama dan bangsa.  Saya juga berdoa agar, ibu-bapa yang menyaksikan penganugerahan skroll tanda berakhirnya sessi pra-sekolah anak-anak ini, menjaga dan mendidik mereka menjadi insan berhemah tinggi.  Semoga kita semua dapat menyaksikan lagi anak-anak ini berdiri di pentas menerima anugerah dan scroll sebenar tanda kejayaan mereka di bidang akademik kelak.  

Semoga Muaz menjadi insan terbaik antara yang terbaik... Amin..
 Muaz dan Agnes lepas konsert.  Bila lagi agaknya berjumpa


 Dengan ibu....

Balik dari Kelana Jaya, masing-masing lapar, nasib baik ada kek marble coklat.  Boleh buat minum lewat petang sebelum makan malam.

 Nyum! Nyum!

No comments:

Post a Comment