Thursday, May 31, 2012

ADA SAMBUTAN RUPANYA!

Assalamualaikum dan salam Khamis

Hari ni saya curi waktu makan lagi untuk update blog.

Rancangan Malaysia Hari Ini bawa sate Haji Samuri ke studio, bakar sate arnab tapi malangnya saya tak merasapun.  Dapat bau je.  Sampai hati kawan-kawan tak tinggal sikit untuk saya. Tu namanya tak de rezeki.  Krew studio pun ramai yang tak merasa, ini kan saya, ye tak?

Apa-apapun, sebab semalam hari lahir saya, saya bawalah coklat kukis saya ke ofis hari ni. 

Balang kukis yang dah tinggal separuh

Ramailah yang merasa.  Kebetulan Chef yang selalu dijemput ke program stesen ini juga rasa  kukis saya dan nasib baik (alhamdulillah) komennya memberangsangkan.  Suspen!!, (debar macam dalam program master chef pulak), kalau-kalau komen dia tak oke.  Mau tak debar, depan ramai orang dia kasi pendapat dia.  Sebab komen dia bagus, terus ada yang order untuk minggu depan, minggu depan lagi satu dan minggu depan dan depan.  Terimakasih Chef Yang Jamil. 

Raya tahun ni saya jadi pengusaha kukis pulak lah rasanya.  Dah ada yang order untuk hari  mulia yang akan datang tak lama lagi ni.  Sekali gus kukis yang saya bawa tu jadi sample hari raya pulak. 

Sejak bila pulak dia ni jadi model kukis yek

Dah lama saya belajar buat kukis ni.  Rasanya seawal saya meniaga kek dulu.  Terimakasihlah Chef Noraini Zakaria yang bagi tunjuk ajar dan resepi biskutnya semua sedap dan lazat-lazat belaka. Cuma masa tu saya lebih fokus kepada kek (kek pelangi dan kek buah resepi keluarga saya). 

Tak sangka ada sambutan rupanya kukis saya.  Alhamdulillah.




5 comments:

  1. Nak order 2 balang-geng surau radio

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih ask9ine. Ingatkan 20 balang order dari geng surau radio. haha..

      Delete
  2. Happy belated birthday Zana.

    Sate Hj Samuri masih sedap macam dulu ke? Dah lama kakcik tak makan sejak kakcik jatuh cinta dengan sate di Satay Station. :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Kakcik. Terimakasih... makin naik umur makin takuuuttt.. sate hj samuri tetap ngetop macam dulu jugak.

    ReplyDelete