Thursday, May 10, 2012

SsshhhhHH... ADA MIXER BARU...

Assalamualaikum

Jalan-jalan (blogwalking) lagi lunch hour hari ini, 10hb Mei 2012. Fikir-fikir nak update bloglah sebab dah janji semalam (ada ke yang baca)? 

Pertama-tamanya saya nak ucap terimakasih kepada Pak Ngah @ Al-Lavendari dan Kak Chik sudi melawat blog saya dan tinggal jejak.  Selamat Datang dan harap datang lagi... terimakasih...

Oke, balik kepada tajuk asal...

Saya selalu cerita perihal mixer saya (sebenarnya mak saya punya) yang sudah tua tapi masih boleh menyumbang jasa kepada saya. 

Flash back.. dulu saya meniaga kek, tapi sekarang bolehlah kata saya bercuti niaga atas sebab-sebab yang memang tidak boleh dielak. 

*Nota :-  Mohon maaf teramat sangat kepada Cikgu Sekolah SKK yang ingin menempah kek karot semalam.  Saya akan maklum bila saya sudah sedia untuk kembali.

Nak jadi cerita, saya terima panggilan telefon dari Kak Aishah (Pegawai dari Kementerian Asas Tani) beberapa minggu lalu.  Nak tahu kenapa?

SAYA DAPAT MIXER PERCUMA! .. tak perlu bayar-bayar balik... Secara jujurnya saya tidak pernah terima benda-benda percuma baik waktu lucky draw atau yang sewaktu dengannya.  Jadi, bila permohonan saya (lama dah) dilulus... YA ALLAH! Syukurnya saya kepada Yang Maha Berkuasa.  Gembira tidak terkira... syukur syukur syukur...

Sumbangan saya terima dari.......


YB Syukor (Wakil Rakyat BN di tempat saya).  Dulu YB ni satu sekolah dengan saya, senior satu tahun.  Nama glamornya THOR.  Terima kasih YB.  Apply dah lama (8 bulan dah), sekarang baru dapat.  Terimakasih banyak-banyak.

Petikan ucapan YB
"Harapan saya kepada mereka yang telah diberi bantuan, memanafaatkan sepenuhnya bantuan ini untuk menambah ekonomi keluarga ......."

Alamak!...  Saya tak niaga buat masa ni YB!  Nanti saya niaga balik.. insyaAllah


Kat depan orang-orang ini adalah barang-barang bantuan yang diagih hari tu.  Kata YB 102 orang penerima bantuan semuanya.  Saya punya tak nampak kat sini.  Tak besar tapi saya suka dan amat bersyukur.

Benda besar-besar dan berat-berat macam chiller, baja, barang-barang untuk kedai makan semua dah dihantar ke rumah pemohon.  Semoga Allah membalas dan merahmati usaha mereka-mereka ini.  Amin..

Khusyuknya mendengar ucapan YB.  Rasanya akak yang paling tepi tu niaga kek.

RTM pun cover event ni.  Jurukamera ni macam kenal je.. rupa-rupanya memang kenal.. ex-cameraman news TV3 dulu... kat sini kita jumpa kembali ye..

Yang pakai tudung coklat ni orang Kuala Selangor kalau tak silap...

Sesiapa yang suka makan limau dan ciku boleh pergi ladang uncle ni kat Batu Arang.  Dia terima bantuan baja.  Saya suka ciku...

Dia ni saya kenal, Kak Yam, satu-satunya wanita yang mohon bantuan mesin rumput.  "Malulah kak yam sorang je minta mesin rumput, nak tukar oven boleh tak YB"  bisik Kak Yam kat telinga saya. "Ambik je la Kak Yam.." bisik saya kembali.

Majlis berakhir pada jam lebih kurang 4:00 petang.  Semua balik tersenyum lebar.  Lepas borak sekejap dengan Yati, kerani di Pejabat UMNO saya pun berlalu.

Tahun depan saya mohon lagi ye YB.. hehe.. dan saya doakan YB berjaya memajukan kampong kita.  Siapa lagi yang nak majukan kampong kita kalau bukan anak jati kampong ni kan...

Sampai jumpa lagi.. wassalam.










3 comments:

  1. rezeki..alhamdulillah.. @_@
    pasni leh la buat niaga.. semoga rezeki kak dan kluarga bertambah...amin

    ReplyDelete
  2. Salam kenal sis dari Nurul.
    Wah dapat mixer baru,lps nie lebih seronoklah buat kuih.Nurul nak follow blog sis tp x jumpa widget follower dlm blog sis.....

    ReplyDelete
  3. RAFFLESIA... Ye alhamdulillah.. rezeki Allah memang tak diduga. Keluarga tambah?.. he he tak kot..

    NAZAYIENA.. Salam kenal juga Nurul. Buat kuih memang seronok, paling seronok time makan, tak seronok time basuh.. blog ni besar.. cuba terus ke kanan... sure jumpa..

    ReplyDelete