Sunday, December 20, 2015

SURATAN ATAU KEBETULAN

Assalamualaikum wbt

Ada rahsia di sebalik semua perancangan Allah. Manusia tidak dapat menilainya. Kita takan dapat mentafsirkannya dengan mata kasar apa yang tersurat di sebalik kejadian.

 Al-fatihah kepada lima sekeluarga yang pergi menemui Pencipta meninggalkan seorang waris lelaki.  Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Tabahlah wahai anak. Kamu yang tinggal ditakdirkan penyumbang doa untuk arwah ibu dan ayah serta saudara sedarah dagingmu yang kini berada di alam baqa.  Semoga kamu kuat menempuh cabaran yang bukan calang-calang ini. Aamin.

Al-fatihah.

Perancangan Allah itu cantik. Memang tak menyangka dipelawa ikut lawatan ke kilang Gardenia oleh team Bersamamu bersempena dengan 10 tahun Bersamamu.


Semalam refresh ilmu roti, hari ni dapat tengok pengeluaran roti besar-besaran. Allahuakbar.

Suratan atau kebetulan.


Melihat anak-anak bersamamu yang dirai dalam lawatan ini, insaf rasa hati. Mereka golongan yang kurang bernasib baik di dunia ini. Di sinilah sepatutnya sebagai umat Nabi Muhammad saw yang sama-sama menumpang hidup di bumi ini memainkan peranan. Saling lengkap melengkapi. Yang senang membantu yang susah. Yang susah mendoakan yang memberi.


Menggembirakan merekapun sudah mendapat ganjaran besar inikan menghulur bantuan meringankan beban tang memerlukan.  Gardenia dalam program CSR mereka menceriakan seketika mereka yang susah. Alhamdulillah.

Hulurkan tangan, ringankan benan.


Terimakasih Team Bersamamu menceriakan saya dan boy.



Terimakasih Gardenia atas segala perkongsian.

Manalah tahu satu hari nanti kita dapat menyumbang dan berkongsi kegembiraan dengan mereka yang susah, memerlukan bantuan melalui sedikit ilmu roti yang kita ada ini.

Sampai jumpa lagi. Wassalam.

2 comments:

  1. Apa yg pasti setiap kebaikan pasti akan dicatat oleh malaikat Allah
    Sungguh murni dan pasti kegembiraan yg dirasakan berpanjangan.

    ReplyDelete
  2. Kakzakie Purvit terimakasih singgah. Sangat benar apa yang dikata.

    ReplyDelete